Theme-Logo
รายละเอียดรายละเอียดของรายวิชา
สถานะ
Status
หลักสูตร
Academic Program
หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต
Bachelor of Arts
สาขาวิชา
Field
สาขาวิชาภาษาตะวันตก
Western Language
วิชาเอก
Major
วิชาเอกภาษาสเปน
Spanish
หลักสูตรปรับปรุง ปี พ.ศ.
2565
ภาค/ปีการศึกษา
Semester/Academic Year
1 / 2566
1. รหัส ชื่อรายวิชา/ชุดวิชา และจำนวนหน่วยกิต
     Course Code and Number(s) of Credits
รหัสวิชา/ชุดวิชา
Course Code
HS711201
ภาษาไทย
Thai name
การฟังและการพูดภาษาสเปน 1
ภาษาอังกฤษ
English name
SPANISH FOR LISTENING AND SPEAKING I
จํานวนหน่วยกิต
Number(s) of Credits
3(3-0-6)
2. ประเภทของรายวิชา/ชุดวิชา และหลักสูตร
     Type of the Subject Course
ประเภท
Type
  • รายวิชาบังคับ (Compulsory Course)
ในหลักสูตร
in the Program of
หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาตะวันตก วิชาเอกภาษาสเปน (หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2565)
และ เป็นรายวิชา/ชุดวิชาในหลักสูตร
and if also used in other academic programs, please specify the program and the subject type
    3. อาจารย์ผู้รับผิดชอบและอาจารย์ผู้สอน
         Course Coordinator and Lecturer
    อาจารย์ผู้รับผิดชอบ
    Course Coordinator
    • ผู้ช่วยศาสตราจารย์เฟื่องเกษ ทองวันชัย
    • อาจารย์ดาริกานต์ โคตรชนะ
    อาจารย์ผู้สอน
    Lecturers
    • อาจารย์Alejandro Valera Labrado
    4. ผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับรายวิชา/ชุดวิชา
         Course learning outcomes-CLO
    ความรู้
    Knowledge
    • Personal information and descriptions in Spanish.
    • Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    จริยธรรม
    Ethics
    • Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    ทักษะ
    Skills
    • Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    ลักษณะบุคคล
    Character
    • The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    5. คําอธิบายรายวิชา / ชุดวิชา
         Description of Subject Course/Module
    ภาษาไทย
    Thai
    บทสนทนาภาษาสเปนขั้นพื้นฐาน การถามและให้ข้อมูลส่วนตัว การบรรยายบุคคล ครอบครัว การบรรยายสถานที่ หน้าที่การงาน กิจวัตรประจำวัน การบอกวันเวลา สภาพอากาศ อาการเจ็บป่วย อารมณ์ความรู้สึก รสนิยมและความสนใจส่วนตัว มีส่วนร่วมในบทสนทนาขนาดสั้น การฟังบทสนทนาขนาดสั้นเพื่อความเข้าใจ
    ภาษาอังกฤษ
    English
    Basic Spanish conversations on topics of asking and giving personal information, describing people, family, places, duties and jobs daily routines, date and time, weather, expressing sickness and feelings, tastes and personal interests, participating in short conversations and listening to short dialogues
    6. รูปแบบและรูปแบบการจัดการเรียนรู้
         Delivery mode and Learning management Method
    รูปแบบ
    Delivery mode
    • Classroom-based learning
    • Blended learning
    รูปแบบการจัดการเรียนรู้
    Learning management Method
    • Content and language integrated learning
    • Task-based learning
    • Project-based learning
    • Experiential learning
    7. แผนการจัดการเรียนรู้
         Lesson plan
    สัปดาห์ที่
    Week
    หัวข้อการสอน
    Teaching topics
    จํานวน
    ชั่วโมง
    Number of hours
    CLO กิจกรรมการเรียนการสอน สื่อ/ เอกสารและช่องทางการสอน
    Teaching and Learning Activities, Instructional Media/ Materials, and Teaching Channels
    ทฤษฎี ปฏิบัติ
    1 1. Expressions of courtesy, greeting and farewell in Spanish and when to use them.
    2. Introduction to personal presentation in Spanish.
    3. The Spanish alphabet.
    4. The 5 dígrafos (ch, ll, rr, qu, gu)
    5. Distinction between Thai and Spanish phonetics.

    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To explain and inform them about the course syllabus and goals.
    2. Give them access to the Google Drive folder where they will find all the necessary material: https://drive.google.com/open?id=1rK1ybm91M_WtH4-h9GrL7eXdVDW7gCk6
    3. To introduce them to unit 1 and 2.
    4. To give them the document (in PDF) of the Unit 1 and 2 explained.
    5. To lecture by using:
    5.1 Videoconference to explain theoretical knowledge.
    5.2 YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1 :
    https://youtu.be/jbmDfSr-67M
    https://youtu.be/m6MqMC7HSII
    https://youtu.be/TMIudi9kZC4
    https://youtu.be/yd0Rer55J2c
    https://youtu.be/bNRhsJxlKyM
    https://youtu.be/6andNXyxssM
    Session 2:
    https://youtu.be/9lufeYZZQv0 https://youtu.be/L3h5JvpuE0Y
    https://youtu.be/cTJi-aBHL6k
    6. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record yourself reciting the alphabet.
    Session 2: Record of basic presentation in pairs.
    7. Resolution of doubts.
    2 1. Temporary references: Days of the week, months and seasons of the year.
    2. The numbers from 0 to 100.
    3. The date in Spanish.
    4. Personal Information I.
    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 3.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 3 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1:
    https://www.youtube.com/watch?v=TkkV0gIubzE
    https://www.youtube.com/watch?v=EVByP8ls1Lg
    https://www.youtube.com/watch?v=TgoQgxZ5Llc
    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=7VbPiUSXzLI&t=266s
    https://www.youtube.com/watch?v=eyOSQ2shJgE&t=144s
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record yourself saying 9 days, months and seasons expressions Spanish (3 of each one)
    Session 2: 1min. Record of a basic conversation in pairs I.
    5. Resolution of doubts.
    3 1. Affirmative and negative sentence in Spanish.
    2. Personal pronouns.
    3. Useful affirmative and negative phrases.
    4. Interrogative sentences in Spanish.
    5. The time in Spanish.

    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 4 and 5.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 4 and 5 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1:
    https://youtu.be/QQgEzzQM8oE
    https://youtu.be/CPowL7y5FQY
    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=AXjBNHBHL9I
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record yourself saying the 5 sentences in affirmative and 5 sentences in negative.
    Session 2: Learn the time in Spanish and watch the following video at home:
    https://www.youtube.com/watch?v=PvPh6-9BgQU
    5. Resolution of doubts.
    4 1. Spanish time expressions and idioms.
    2. Reflexive verbs
    3. Daily routine I
    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 5.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 5 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=pLew2UrZeeM
    https://www.youtube.com/watch?v=E3LAJkB6u7A
    https://www.youtube.com/watch?v=CEBNCa7irEo
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: 1min. Record of a basic conversation in pairs II.
    Session 2: Watch the following videos: https://www.youtube.com/watch?v=TCceFsdxROE
    https://www.youtube.com/watch?v=S8fAXF4xyfI
    and record your daily routine (1min.)
    5. Resolution of doubts.
    5 1. Possessive determinants.
    2. The family in Spanish.
    3. The adjective.
    4. Personal information II.
    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 6.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 6 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZcyT21blKo0
    https://www.youtube.com/watch?v=fxv4apmgb_I
    https://www.youtube.com/watch?v=X_v5cBtqpOM
    https://www.youtube.com/watch?v=sUs1HitySWw
    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=ToX9p3THSos
    https://www.youtube.com/watch?v=TPfaI89ILFo
    https://www.youtube.com/watch?v=ruuUS8ddHyY
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record 1/2min. video explaining your family tree.
    Session 2: Record 1/2min. video describing yourself physically.
    5. Resolution of doubts.
    6-7 1. Family description.
    2. The noun and the determinant.
    3. Clothes in Spanish.
    4. The food in Spanish.
    5. Shopping in Spanish (the supermarket).
    6. Typical dishes and Spanish recipes.
    7. My personal diet.
    6
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 7.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 7 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 2:
    https://youtu.be/eY-vbGvscYI
    https://youtu.be/nFo04GGjCkk
    https://youtu.be/i1vZj5zvXzM
    https://www.youtube.com/watch?v=G6x8G8uO8RM
    Session 3:
    https://www.youtube.com/watch?v=OhSjoQofCiw
    https://www.youtube.com/watch?v=ub3n2doEbZ4
    https://www.youtube.com/watch?v=etd0-GwJJ0Y
    https://www.youtube.com/watch?v=5Y1wsFdPh70
    Session 4:
    https://www.youtube.com/watch?v=7RLgR5EZREw
    https://www.youtube.com/watch?v=Ln-sHIHdxBM
    https://www.youtube.com/watch?v=zgF563b7DaE
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record 1/2min. video describing your family members.
    Session 2: Watch the following video: https://youtu.be/jC0KhMmoUE8
    describe the clothes you are wearing and say what brand is it and how much costs each item.
    Session 3: Video conversation between an employee and a customer (1min.)
    Session 4: Record 1/2min. video describing your eating routine.
    5. Resolution of doubts.
    8 1. Syllabus review unit from 4 to 7.
    2. Midterm Exam (Units 4 – 7)
    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To give them the document (in PDF) of the Unit 8 explained (review unit)
    2. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    3. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Personal presentation (2min. video)
    Midterm Exam: Individual conversation. (5min. max.)
    4. Resolution of doubts.
    9-10 1. Verb conjugations in Spanish.
    2. Present Simple and Time expressions.
    3. Personal Information III.
    4. Professions in Spanish.
    5. “¿Dónde vives?” (Where do you live?)
    6. Give and ask for personal information III.
    6
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 9.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 9 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 3:
    https://www.youtube.com/watch?v=4Mk6Yi9H1FU
    https://www.youtube.com/watch?v=f8Dhq5Gymww
    https://www.youtube.com/watch?v=BnVCvpCLeog
    https://www.youtube.com/watch?v=WStvdPF4L9A
    Session 4:
    https://www.youtube.com/watch?v=3u89AZ3dx2U
    https://www.youtube.com/watch?v=t87dJGZYvpM
    https://www.youtube.com/watch?v=b-bo_y0lMqE
    https://www.youtube.com/watch?v=WymNcjTO_9Y
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 2: Study the Present Simple of verbs: ser, tener, llamarse, estudiar, vivir, trabajar. And use them to give personal information (1min. video)
    Session 3: Choose a profession and talk about your work routine. (2min. video)
    Session 4: Record 2min. video explaining where you live.
    5. Resolution of doubts.
    11-12 1. Verb “Estar”
    2. Qualifying adjective.
    3. “Estar + adjetctive”
    4. Moods in Spanish.
    5. Difference between verbs “ser” and “estar”
    6. Exclamatory sentences.
    7. Compliments
    6
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 10.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 10 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1:
    https://www.youtube.com/watch?v=c7ENUPHfV4s
    https://www.youtube.com/watch?v=LzknEXgbxaU
    https://www.youtube.com/watch?v=YAmQ2i3y510
    https://www.youtube.com/watch?v=yj7Y_2q3bwU
    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=867xuoU2ZRM
    https://www.youtube.com/watch?v=_ufmuD4VUzU
    https://www.youtube.com/watch?v=CNlMtugeIRU
    Session 3:
    https://www.youtube.com/watch?v=IIkXK7ezRuA&t=88s
    https://www.youtube.com/watch?v=-HqXiXuFzzQ
    13 1. Verb “poder”
    2. Different rules in Spanish.
    3. “Poder + infinitive” in interrogative sentences
    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 11.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 11 explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    b. YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1:
    https://www.youtube.com/watch?v=YqTAGi3BN0M
    https://www.youtube.com/watch?v=i4DoeGr-SQk
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: “What can you and what can't you do?” (1min. record)
    Session 2: Learn the most frequently questions with the verb "poder". (1min. record)
    5. Resolution of doubts.
    14 1. Final personal presentation.
    2. Introduction to the final project "Spanish avatar".
    3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To introduce them to unit 12 and The Final Project..
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 12 and The Final Project. explained.
    3. To lecture by using:
    a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record 5min. video introducing yourself.
    5. Resolution of doubts.
    15 FINAL PROJECT 3
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    Teaching and Learning Activities
    1. To give them the document (in PDF) of the Final Project.
    2. To lecture by using:
    a. Videoconference to show them an example of “avatar”.
    3. Explanation of the homework:
    Create a Spanish avatar (with passport, physical and psychological characteristics, etc.)
    4. Resolution of doubts.
    รวมจำนวนชั่วโมง 45 0
    8. แผนการประเมินผลการเรียนรู้
         Course assessment
    วิธีการประเมิน
    Assessment Method
    CLO สัดส่วนคะแนน
    Score breakdown
    หมายเหตุ
    Note
    Class attendance and participation.
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    10
    Individual excercises
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    30
    Midterm Exam
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    20 week 8, online
    Final Project
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    10 week 15
    Final Exam
    • K1: Personal information and descriptions in Spanish.
    • K2: Expression of personal opinion and feelings in Spanish.
    • K3: Understand and participate in simple conversations in Spanish.
    • S1: Asking and giving personal information and describing people, family, places, duties and jobs daily routines in Spanish.
    • S2: Expressing sickness and feelings, tastes and personal interests in Spanish.
    • S3: Participating in short conversation and listening to short dialogues in Spanish
    • E1: Honest, disciplined, timely, sincere, behave in what is beneficial and fair.
    • C1: The students to be disciplined, honest, equipped with interpersonal skill, and responsible for themselves and their groups.
    • C2: To be knowledgeable and aware of cultural differences that affect communication.
    30
    สัดส่วนคะแนนรวม 100
    9. ตําราและเอกสารประกอบการสอน
         Textbook and instructional materials
    ประเภทตำรา
    Type
    รายละเอียด
    Description
    ประเภทผู้แต่ง
    Author
    ไฟล์
    File
    ชุดสไลด์จากโปรแกรม Powerpoint หรือโปรแกรมผลิตสไลด์ประกอบการสอน เอกสารประกอบการสอนในรายวิชา HS711201 การฟังและการพูดภาษาสเปน 1 อาจารย์ภายในคณะ
    หนังสือ หรือ ตำรา - Acquaroni R. y Pinilla R. (2005). ¡Bien dicho!. Madrid. SGEL.
    - Álvarez Martínez M.a A., Canales A., Torrens älvarez M.a J. y Alarcón Pérez C. (2010) INTENSIVO A1. Madrid. Anaya.
    - Corpas J., García E. y Garmendia A. (2003) AULA 1. Barcelona. Difusión.
    - Sans N., Perís, E.M. y Garmendia A. (2011) BITÁCORA 1. Barcelona. Difusión.
    - Carrera Borobio V. (2002). NUEVO ELE INICIAL 1. Madrid. España-Ediciones SM-FSM.
    Carlos Romero Dueñas. (2002). Para Pronunciar. Madrid. Edelsa.

    อาจารย์ภายนอกคณะ
    แอพพลิเคชั่น/เว็บไซต์ - http://www.wordreference.com
    - http://espanolparainmigrantes.wordpress.com/2009/11/15/juegos/
    - http://www.ver-taal.com/
    - http://www.upv.es/jugaryaprender/espanol/
    อาจารย์ภายนอกคณะ
    10. การประเมินและปรับปรุงการดําเนินการของรายวิชา
         Course evaluation and Plan for Teaching Improvement
    การประเมินประสิทธิผลรายวิชาและการทวนสอบ
    Evaluation of course effectiveness and validation
    • ประเมินโดยนักศึกษาผ่านระบบประเมินออนไลน์ของมหาวิทยาลัย (The Course is evaluated online by students via the university's course evaluation system)
    • ประเมินโดยการทวนสอบผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้โดยคณะกรรมการบริหารหลักสูตร (The Course learning outcomes are validated by the program committee.)
    • ประเมินโดยสะท้อนผลการจัดการเรียนการสอนในช่วงของการเรียนแต่ละรายวิชา (Effectiveness of teaching and learning is evaluated periodically throughout the semester.)
    การปรับปรุงการเรียนการสอนและประสิทธิผลของรายวิชา
    Improving Course instruction and effectiveness
    • นําผลการประเมินโดยนักศึกษา มาปรับปรุงและพัฒนาการจัดการเรียนการสอน (Improve and develop course instruction and assessment according to students' feedback.)
    • นําผลการทวนสอบผลสัมฤทธิ์การจัดการเรียนการสอนเพื่อมาปรับปรุงการเรียนการสอนในรายวิชา (Improve and develop course instruction and assessment according to the course validation result.)
    ผลการเรียนรู้
    Curriculum mapping
    1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 3.1 3.2 4.1 4.2 4.3 4.4 5.1 5.2 5.3

    1. ด้านคุณธรรมและจริยธรรม ดังนี้
    1.1 มีจิตสำนึกและตระหนักในการปฏิบัติตามจรรยาบรรณทางวิชาการและ/หรือวิชาชีพ
    1.2 มีวินัย ตรงต่อเวลา ซื่อสัตย์ และรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
    1.3 มีจิตสาธารณะ รักและภาคภูมิใจในท้องถิ่น สถาบัน และประเทศชาติ
    1.4 มีทัศนคติที่ดีต่ออาชีพและแสดงออกซึ่งคุณธรรมและจริยธรรมในการปฏิบัติงานและการปฏิบัติตนต่อผู้อื่นอย่างสม่ำเสมอ

    2. ด้านความรู้ ดังนี้
    2.1 มีความรู้ความเข้าใจในหลักการและทฤษฎีสำคัญในสาขาวิชาภาษาเยอรมัน ภาษาฝรั่งเศส ภาษาสเปน
    2.2 มีทักษะและประสบการณ์การเรียนรู้ในสาขาวิชาภาษาสเปน หรือภาษาเยอรมัน หรือภาษาฝรั่งเศส สามารถปฏิบัติงานในสาขาวิชาการ/วิชาชีพในสถานการณ์ต่างๆ ได้
    2.3 มีความรู้ความเข้าใจในพัฒนาการใหม่ๆ ในสาขาวิชา รวมถึงงานวิจัยที่เกี่ยวข้องเพื่อการแก้ไขปัญหาและการต่อยอดองค์ความรู้ในสาขาวิชา
    2.4 มีความรู้ความเข้าใจและตระหนักถึงคุณค่าความสำคัญของอารยธรรมเยอรมัน ฝรั่งเศส สเปน
    2.5 มีความรู้ความเข้าใจในภาษาสเปน หรือภาษาเยอรมัน หรือภาษาฝรั่งเศส ที่เกี่ยวข้องกับภูมิภาคลุ่มน้ำโขง

    3. ด้านทักษะทางปัญญา ดังนี้
    3.1 สามารถค้นหา ตีความ และประเมินสารสนเทศ เพื่อใช้ในการพัฒนาความรู้และการแก้ปัญหาทางวิชาการได้อย่างสร้างสรรค์
    3.2 สามารถคิดวิเคราะห์และริเริ่มสร้างสรรค์ โดยใช้ความรู้และประสบกา รณ์ของตนในการแก้ปัญหาการทำงานได้

    4. ด้านทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบ ดังนี้
    4.1 มีภาวะผู้นำ มีความคิดริเริ่มในการวิเคราะห์ปัญหาได้อย่างเหมาะสมบนพื้นฐานของตนเองและของกลุ่ม
    4.2 ตระหนักในความแตกต่างหลากหลายทางสังคมและวัฒนธรรม สามารถทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี
    4.3 สามารถปฏิบัติและรับผิดชอบงานที่ได้รับมอบหมายตามหน้าที่และบทบาทของตนในกลุ่มงานได้เหมาะสม
    4.4 มีความรับผิดชอบในการเรียนรู้เพื่อพัฒนาตนเองและสาขาวิชาการ/วิชาชีพอย่างต่อเนื่อง

    5. ด้านทักษะในการวิเคราะห์เชิงตัวเลข การสื่อสารและการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ ดังนี้
    5.1 มีความสามารถในการใช้กระบวนการทางวิทยาศาสตร์หรือคณิตศาสตร์หรือกระบวนการวิจัยในการคิดวิเคราะห์หรือแก้ปัญหาในชีวิตประจำวันและในการปฏิบัติงานในสาขาวิชาชีพได้
    5.2 มีความสามารถในการใช้เทคโนโลยีคอมพิวเตอร์และสารสนเทศในการสื่อสาร การแสวงหาความรู้ด้วยตนเอง การจัดเก็บและประมวลผลข้อมูลและการนำเสนอข้อมูลสารสนเทศ เพื่อประโยชน์ในการศึกษาในสาขาวิชาการ/วิชาชีพได้
    5.3 มีความรู้และความสามารถในการใช้ภาษาทั้งการฟัง การพูด การอ่านและการเขียน และสามารถสื่อสารกับผู้อื่นได้อย่างมีประสิทธิภาพ