Theme-Logo
รายละเอียดรายละเอียดของรายวิชา
สถานะ
Status
หลักสูตร
Academic Program
หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต
Bachelor of Arts
สาขาวิชา
Field
สาขาวิชาภาษาตะวันตก
Western Language
วิชาเอก
Major
วิชาเอกภาษาสเปน
Spanish
หลักสูตรปรับปรุง ปี พ.ศ.
2565
ภาค/ปีการศึกษา
Semester/Academic Year
1 / 2566
1. รหัส ชื่อรายวิชา/ชุดวิชา และจำนวนหน่วยกิต
     Course Code and Number(s) of Credits
รหัสวิชา/ชุดวิชา
Course Code
HS712203
ภาษาไทย
Thai name
การฟังและการพูดภาษาสเปน 3
ภาษาอังกฤษ
English name
SPANISH FOR LISTENING AND SPEAKING III
จํานวนหน่วยกิต
Number(s) of Credits
3(3-0-6)
รายวิชาที่ต้องเรียนมาก่อน
Pre-requisite
HS711202#
2. ประเภทของรายวิชา/ชุดวิชา และหลักสูตร
     Type of the Subject Course
ประเภท
Type
  • รายวิชาบังคับ (Compulsory Course)
ในหลักสูตร
in the Program of
หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาตะวันตก วิชาเอกภาษาสเปน (หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2565)
และ เป็นรายวิชา/ชุดวิชาในหลักสูตร
and if also used in other academic programs, please specify the program and the subject type
    3. อาจารย์ผู้รับผิดชอบและอาจารย์ผู้สอน
         Course Coordinator and Lecturer
    อาจารย์ผู้รับผิดชอบ
    Course Coordinator
    • ผู้ช่วยศาสตราจารย์เฟื่องเกษ ทองวันชัย
    อาจารย์ผู้สอน
    Lecturers
    • อาจารย์Maria Teresa Aranda Garrido Cuadrado
    4. ผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับรายวิชา/ชุดวิชา
         Course learning outcomes-CLO
    ความรู้
    Knowledge
    • นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
    • นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
    • นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการสนทนาเกี่ยวเรื่องทั่วไป การฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
    จริยธรรม
    Ethics
    • นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
    • นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
    ทักษะ
    Skills
    • นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
    • นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
    • นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
    ลักษณะบุคคล
    Character
    • นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
    • นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
    5. คําอธิบายรายวิชา / ชุดวิชา
         Description of Subject Course/Module
    ภาษาไทย
    Thai
    บทสนทนาภาษาสเปนแผนการในอนาคต แผนการประกอบอาชีพ แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม การให้คำอธิบายและเหตุผล เห็นพ้อง เห็นแย้ง การมีส่วนร่วมในบทสนทนาทั่วไปและการฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
    ภาษาอังกฤษ
    English
    Spanish conversations on future plan, occupational plan, travelling plan, predictions, hypothesis, expressing personal opinions, discussing about and current issues, giving explanations and reasons, agreeing and disagreeing, participating in general conversations and listening for main ideas in announcements and TV programs
    6. รูปแบบและรูปแบบการจัดการเรียนรู้
         Delivery mode and Learning management Method
    รูปแบบ
    Delivery mode
    • Classroom-based learning
    • Online learning
    • Blended learning
    รูปแบบการจัดการเรียนรู้
    Learning management Method
    • Content and language integrated learning
    • Task-based learning
    • Experiential learning
    • Case discussion
    7. แผนการจัดการเรียนรู้
         Lesson plan
    สัปดาห์ที่
    Week
    หัวข้อการสอน
    Teaching topics
    จํานวน
    ชั่วโมง
    Number of hours
    CLO กิจกรรมการเรียนการสอน สื่อ/ เอกสารและช่องทางการสอน
    Teaching and Learning Activities, Instructional Media/ Materials, and Teaching Channels
    ทฤษฎี ปฏิบัติ
    1 1. Vocabulary/ pronunciation
    2. Verbs in Present (review)
    3. Affirmative, negative and interrogative (review)
    4. Verbs in Past (review)
    5. Verbs “ser” and “estar” (advance)
    3
    • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
    • S1: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
    • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
    • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
    • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
    • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
    1. To explain and inform them about the course syllabus and goals.
    2. Give them access to the Google Drive folder where they will find the necessary material:
    https://drive.google.com/open?id=1f9MZ6WqhX0wn60uHmm-wJ-SMhxVMZGCw
    3. To introduce them to unit 1.
    4. To give them the document (in PDF) of the Unit 1 explained.
    5. To lecture by using:
    - Videoconference to explain theoretical knowledge.
    - YouTube videos as visual resources such as:
    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=IIkXK7ezRuA&t=88s
    https://www.youtube.com/watch?v=-HqXiXuFzzQ&t=9s
    https://www.youtube.com/watch?v=YAmQ2i3y510&t=89s
    https://www.youtube.com/watch?v=F_s5FLWcBho
    https://www.youtube.com/watch?v=Hasz-r36ADQ
    https://www.youtube.com/watch?v=oUkEc8yCSqA
    https://www.youtube.com/watch?v=di8PNOXh-is

    6. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Record 5min. video introducing yourself.
    Session 2: 2min. Record of your yesterday routine.
    7. Resolution of doubts.
    2 1. Vocabulary/ pronunciation
    2. Verbal tense: “Pretérito imperfecto”
    3. Differences between “pretérito indefinido” and “Pretérito imperfecto”
    4. Verbal tense: “Pretérito Perfecto”
    5. Differences between “pretérito indefinido” and “Pretérito perfecto”
    3
    • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
    • S1: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
    • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
    • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
    • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
    • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
    • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
    • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
    1. To introduce them to unit 2.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 2 explained.
    3. To lecture by using:
    - Videoconference to explain theoretical knowledge.
    - YouTube videos as visual resources such as:
    Session 1 :
    https://www.youtube.com/watch?v=gQwG5Kz3FWs
    https://www.youtube.com/watch?v=OJHAPI0A8ic
    https://www.youtube.com/watch?v=Nn9Jiaz83dg


    Session 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=9jChNL15qKQ
    https://www.youtube.com/watch?v=Hz1vhJt-hsE
    https://www.youtube.com/watch?v=romclKN_BHQ
    https://www.youtube.com/watch?v=JJ2oZYzKfP8
    https://www.youtube.com/watch?v=D89ku_SXF0s
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):

    Session 1: Summary of your first-year course. (2min.)
    Session 2: Recording yourself answering the following question: “what have you done this summer?” (2min.)
    5. Resolution of doubts.
    3-4 1. vocabulary (pasapalabra)
    2. Interrogative sentences: Present and Past simple.
    3. Interrogative sentences: “Pretérito Imperfecto.”
    4. Interrogative sentences: “Pretérito Perfecto.”
    5. Kahoot (review)
    6
    • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
    • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
    • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
    • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
    • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
    • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
    • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
    1. To introduce them to unit 3.
    2. To give them the document (in PDF) of the Unit 3 explained.
    3. To lecture by using:
    - Videoconference to explain theoretical knowledge.

    - YouTube videos as visual resources such as:
    Session 2: https://www.youtube.com/watch?v=M8IEpsWm5r4
    Session 3 :
    https://www.youtube.com/watch?v=-DfyVFym5Qk
    4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
    Session 1: Recording 1min. conversation of two classmates before an exam and 1min. conversation of the same two classmates after an exam.
    Session 2: Answer the questions of the previous video with personal information.
    Session 3: Answer the questions of the previous video with personal information.
    5. Resolution of doubts.
    5-6 1. Exclamatory sentences: Express feelings, opinion and agreement and disagreement in Present.
    2. Compliment.
    3. Exclamatory sentences: Express feelings and opinion in “Pretérito Indefinido” and “Pretérito Imperfecto”
    4. Give explanations and excuses. Be able to difference them.
    5. Exclamatory sentences: Express feeelings and opinion in “Pretérito Perfecto”
    6. Review with Kahoot.
    6
      1. To introduce them to unit 4.
      2. To give them the document (in PDF) of the Unit 4 explained.
      3. To lecture by using:
      - Videoconference to explain theoretical knowledge.
      - YouTube videos as visual resources such as:
      Session 1 :
      https://www.youtube.com/watch?v=cZJTalhDuqQ
      https://www.youtube.com/watch?v=R2uu1oaKfmI
      https://www.youtube.com/watch?v=yX1s2W3OCto
      4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):

      Session 1: Mini - theater (2min.): free topic (among those proposed in class)
      Session 2: Mini - theater (2min.): free topic (among those proposed in class)
      Session 3: Mini - theater (2min.): free topic (among those proposed in class)
      Session 4: Mini - theater (2min.): free topic (among those proposed in class)
      5. Resolution of doubts.
      7 1. Syllabus review unit from 1 to 4.
      2. Midterm Exam (Units 1 – 4)
      3
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S1: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      To give them the document (in PDF) of the Unit 5 explained (review unit)
      2. To lecture by using:
      a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
      3. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):

      Midterm Exam: Individual conversation (10min. max.)
      4. Resolution of doubts.
      8-9 1. Future Simple + Time expressions
      2. Casual Planning casual.
      3. Assumptions and predictions in Future Simple.
      4. The weather in Spanish.
      5. “ir a + infinitive”
      6. Be able to differences between “Future Simple” and “ir a + infinitive”
      7. Uses of Verb “soler”
      8. Planning Future plans + travel vocabulary.
      6
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • S1: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      1. To introduce them to unit 6.
      2. To give them the document (in PDF) of the Unit 6 explained.
      3. To lecture by using:
      a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
      b. YouTube videos as visual resources such as:
      Session 1 :
      https://www.youtube.com/watch?v=-G1esWNZ5m8
      https://www.youtube.com/watch?v=am9jTBARa-o
      Session 2:
      https://www.youtube.com/watch?v=ihXo4rAqE5s
      https://www.youtube.com/watch?v=rjKBGJ1Jcuc
      Session 3 :
      https://www.youtube.com/watch?v=4KkbyZ7NtTM
      https://www.youtube.com/watch?v=UvgEzqWZ2l0
      https://www.youtube.com/watch?v=SHd7PCeKyMo
      https://www.youtube.com/watch?v=MXQCvC2Ss58
      https://www.youtube.com/watch?v=TN6Kkrcwc_w
      Session 4 :
      https://www.youtube.com/watch?v=e5Pj1FHo5DM
      https://www.youtube.com/watch?v=ZnLOTzMb34I
      https://www.youtube.com/watch?v=o9PVemKoYEY
      4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):

      Session 1: 2/3min. Recording a video of what your life will be like when you finish your degree.

      Session 2: Watching the following video: https://www.youtube.com/watch?v=0sflpAtdTmY
      and recording a video of “What will the world be like in 300 years?” (2/3min.).
      Session 3: Watching the following video: https://www.youtube.com/watch?v=fQZDsEuZTj0
      and recording a video about your plans for next weekend (2/3min.)
      Session 4: Recording a video about What do you usually do during the Christmas holidays? (2/3min.)
      5. Resolution of doubts.
      10-11 1. Direct Object.
      2. Direct Object with different verb tenses: Present, Past and Future.
      3. Indirect Object.
      4. Indirect Object with different verb tenses: Present, Past and Future.
      5. Differences between both Objects.
      6
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      1. To introduce them to unit 7.
      2. To give them the document (in PDF) of the Unit 7 explained.
      3. To lecture by using:
      a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
      b. YouTube videos as visual resources such as:
      Session 1 :
      https://www.youtube.com/watch?v=hVXSusr9nTg
      https://www.youtube.com/watch?v=EZIYqEEIpis
      https://www.youtube.com/watch?v=2NsnAjieq6g
      Session 3:
      https://www.youtube.com/watch?v=O0MvwWJqDfg
      https://www.youtube.com/watch?v=LpheUjzgwhY
      Session 4:
      https://www.youtube.com/watch?v=qEGP1BprCjY
      https://www.youtube.com/watch?v=BLkXdssVmh4
      https://www.youtube.com/watch?v=2vMp7JxeNzU
      https://www.youtube.com/watch?v=YvBih6peOdc
      4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
      Session 4: Learning the most common expressions with both Objects. (Audio- record)
      5. Resolution of doubts.
      12 1. Express agreement and disagreement (advance)
      2. Adverbs: “también” and” tampoco”
      3. Tourism vocabulary

      3
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      1. To introduce them to unit 8.
      2. To give them the document (in PDF) of the Unit 8 explained.
      3. To lecture by using:
      a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
      b. YouTube videos as visual resources such as:
      Session 1 :
      https://www.youtube.com/watch?v=X9ycakbyiV8
      https://www.youtube.com/watch?v=wPkxe8nsydU
      https://www.youtube.com/watch?v=JMXvgGuvtno
      https://www.youtube.com/watch?v=Z2xtsKmjrX8
      https://www.youtube.com/watch?v=-z-LtxiTSFo
      https://www.youtube.com/watch?v=UxwVRLdqBjQ
      https://www.youtube.com/watch?v=_rgQCTQqGNU
      Session 2:
      https://www.youtube.com/watch?v=PZB1jEiT85A
      https://www.youtube.com/watch?v=qHgjT32vGso
      https://www.youtube.com/watch?v=Z7r5rpR-nVg
      https://www.youtube.com/watch?v=aQFt0bmcJmI
      https://www.youtube.com/watch?v=dx1soZ6eIrs&t=9s
      4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
      Session 2: Mini – theater (group of 3) conversation in Hotel (2min) and in a restaurant (2min.)
      5. Resolution of doubts.
      13-14 Story workshop :
      1. Introduction to stories
      2. Story structure
      3. Folk tales in Spanish.
      4. Part of the Story: Beginning or introduction, development and ending.
      5. The characters: the hero and the villain
      6. “La Moraleja”
      6
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • K3: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการสนทนาเกี่ยวเรื่องทั่วไป การฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
      • S1: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      1. To introduce them to unit 9.
      2. To give them the document (in PDF) of the Unit 9 explained.
      3. To lecture by using:
      a. Videoconference to explain theoretical knowledge.
      b. YouTube videos as visual resources such as:
      Session 1 :
      https://www.youtube.com/watch?v=B-Gt430Y-GY
      https://www.youtube.com/watch?v=0K3SXcXUaQ4
      https://www.youtube.com/watch?v=ffd_JaTykng
      Session 2:
      https://www.youtube.com/watch?v=B-Gt430Y-GY
      https://www.youtube.com/watch?v=0K3SXcXUaQ4
      https://www.youtube.com/watch?v=ffd_JaTykng
      Session 3 :
      https://www.youtube.com/watch?v=B-Gt430Y-GY
      https://www.youtube.com/watch?v=0K3SXcXUaQ4
      https://www.youtube.com/watch?v=ffd_JaTykng
      Session 4 :
      https://www.youtube.com/watch?v=B-Gt430Y-GY
      https://www.youtube.com/watch?v=0K3SXcXUaQ4
      https://www.youtube.com/watch?v=ffd_JaTykng
      4. Explanation of the homework for the next session (They will find an example made for me in the Google Drive folder):
      Session 1: Find a Folk Tale in Spanish and make a summary (Audio – recording).
      Session 2: Memorize 3 types of introductions or beginning (audio – recording).
      Session 3: Memorize 3 types of development (audio – recording).
      Session 4: Memorize 3 types of ending (audio – recording).
      5. Resolution of doubts.
      15 FINAL PROJECT
      1. How to create a story.
      2. Creating your own story (individual session)
      3
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • K3: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการสนทนาเกี่ยวเรื่องทั่วไป การฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
      • S1: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      1. To give them the document (in PDF) of the Final Project.
      2. To lecture by using:
      a. Videoconference to show them an example guide them about how to create and story.
      3. Explanation of the homework: Creating your own story
      4. Resolution of doubts.
      รวมจำนวนชั่วโมง 45 0
      8. แผนการประเมินผลการเรียนรู้
           Course assessment
      วิธีการประเมิน
      Assessment Method
      CLO สัดส่วนคะแนน
      Score breakdown
      หมายเหตุ
      Note
      Class attendance and participation.
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      10
      Individual excercises
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • K3: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการสนทนาเกี่ยวเรื่องทั่วไป การฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
      • S1: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      20
      Midterm Exam
      • K1: นักศึกษามีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับหรือในเรื่องการบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน เป็นภาษาสเปน
      • S1: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      20
      Final Project
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • K3: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการสนทนาเกี่ยวเรื่องทั่วไป การฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
      • S1: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      20
      Final Exam
      • K2: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • K3: นักศึกษาสามารถประยุกต์ใช้ความรู้ภาษาสเปนในการสนทนาเกี่ยวเรื่องทั่วไป การฟังประกาศโฆษณาและรายการทีวีเพื่อจับใจความสำคัญ
      • S1: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาสเปนเกี่ยวกับเนื้อหาที่การบอกแผนการในอนาคต แผนการเดินทาง การทำนาย สมมติฐาน การแสดงความคิดเห็นส่วนตัว อภิปรายเกี่ยวกับข่าวสารประจำวันและหัวข้อทางวัฒนธรรม
      • S2: นักศึกษามีทักษะในการสื่อสารภาษาอังกฤษและภาษาสเปนได้อย่างดี
      • S3: นักศึกษามีทักษะในการใช้สื่อ เทคโนโลยีต่างๆ ในการเรียนและการนำเสนอผลงาน
      • E1: นักศึกษามีความซื่อสัตย์ ตรงต่อเวลา มีความรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      • E2: นักศึกษาตระหนักในคุณค่า ความสำคัญ เอกลักษณ์ และความแตกต่างทางวัฒนธรรมของประเทศที่ใช้ภาษาสเปนเป็นภาษาราชการ
      • C1: นักศึกษาสามารถสื่อสารที่ดี มีบุคลิกภาพที่ดี
      • C2: นักศึกษาเป็นคนมีความรับผิดชอบต่อหน้าที่
      30
      สัดส่วนคะแนนรวม 100
      9. ตําราและเอกสารประกอบการสอน
           Textbook and instructional materials
      ประเภทตำรา
      Type
      รายละเอียด
      Description
      ประเภทผู้แต่ง
      Author
      ไฟล์
      File
      หนังสือ หรือ ตำรา Concha Moreno et al. (2007). Actividades Ludicas par la clase de Español. Madrid: SGEL อาจารย์ภายนอกมหาวิทยาลัย
      หนังสือ หรือ ตำรา Marta García. (2006). Léxico Aspectos socio-lingüísticos.Madrid: SMELE
      ManuelMartí Sánchez, Inmaculada Penadés Martínez, Ana María Ruiz Martínez.(2008).
      อาจารย์ภายนอกมหาวิทยาลัย
      หนังสือ หรือ ตำรา Ana Isabel Ron Ron; María José Lobón López; Gregoria López García. (2017). Expresión oral (A2-B1).Madrid. enClave-ELE
      10. การประเมินและปรับปรุงการดําเนินการของรายวิชา
           Course evaluation and Plan for Teaching Improvement
      การประเมินประสิทธิผลรายวิชาและการทวนสอบ
      Evaluation of course effectiveness and validation
      • ประเมินโดยนักศึกษาผ่านระบบประเมินออนไลน์ของมหาวิทยาลัย (The Course is evaluated online by students via the university's course evaluation system)
      • ประเมินโดยการทวนสอบผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้โดยคณะกรรมการบริหารหลักสูตร (The Course learning outcomes are validated by the program committee.)
      • ประเมินโดยสะท้อนผลการจัดการเรียนการสอนในช่วงของการเรียนแต่ละรายวิชา (Effectiveness of teaching and learning is evaluated periodically throughout the semester.)
      การปรับปรุงการเรียนการสอนและประสิทธิผลของรายวิชา
      Improving Course instruction and effectiveness
      • นําผลการประเมินโดยนักศึกษา มาปรับปรุงและพัฒนาการจัดการเรียนการสอน (Improve and develop course instruction and assessment according to students' feedback.)
      • นําผลการทวนสอบผลสัมฤทธิ์การจัดการเรียนการสอนเพื่อมาปรับปรุงการเรียนการสอนในรายวิชา (Improve and develop course instruction and assessment according to the course validation result.)
      ผลการเรียนรู้
      Curriculum mapping
      1.1 1.2 1.3 1.4 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 3.1 3.2 4.1 4.2 4.3 4.4 5.1 5.2 5.3

      1. ด้านคุณธรรมและจริยธรรม ดังนี้
      1.1 มีจิตสำนึกและตระหนักในการปฏิบัติตามจรรยาบรรณทางวิชาการและ/หรือวิชาชีพ
      1.2 มีวินัย ตรงต่อเวลา ซื่อสัตย์ และรับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
      1.3 มีจิตสาธารณะ รักและภาคภูมิใจในท้องถิ่น สถาบัน และประเทศชาติ
      1.4 มีทัศนคติที่ดีต่ออาชีพและแสดงออกซึ่งคุณธรรมและจริยธรรมในการปฏิบัติงานและการปฏิบัติตนต่อผู้อื่นอย่างสม่ำเสมอ

      2. ด้านความรู้ ดังนี้
      2.1 มีความรู้ความเข้าใจในหลักการและทฤษฎีสำคัญในสาขาวิชาภาษาเยอรมัน ภาษาฝรั่งเศส ภาษาสเปน
      2.2 มีทักษะและประสบการณ์การเรียนรู้ในสาขาวิชาภาษาสเปน หรือภาษาเยอรมัน หรือภาษาฝรั่งเศส สามารถปฏิบัติงานในสาขาวิชาการ/วิชาชีพในสถานการณ์ต่างๆ ได้
      2.3 มีความรู้ความเข้าใจในพัฒนาการใหม่ๆ ในสาขาวิชา รวมถึงงานวิจัยที่เกี่ยวข้องเพื่อการแก้ไขปัญหาและการต่อยอดองค์ความรู้ในสาขาวิชา
      2.4 มีความรู้ความเข้าใจและตระหนักถึงคุณค่าความสำคัญของอารยธรรมเยอรมัน ฝรั่งเศส สเปน
      2.5 มีความรู้ความเข้าใจในภาษาสเปน หรือภาษาเยอรมัน หรือภาษาฝรั่งเศส ที่เกี่ยวข้องกับภูมิภาคลุ่มน้ำโขง

      3. ด้านทักษะทางปัญญา ดังนี้
      3.1 สามารถค้นหา ตีความ และประเมินสารสนเทศ เพื่อใช้ในการพัฒนาความรู้และการแก้ปัญหาทางวิชาการได้อย่างสร้างสรรค์
      3.2 สามารถคิดวิเคราะห์และริเริ่มสร้างสรรค์ โดยใช้ความรู้และประสบกา รณ์ของตนในการแก้ปัญหาการทำงานได้

      4. ด้านทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบ ดังนี้
      4.1 มีภาวะผู้นำ มีความคิดริเริ่มในการวิเคราะห์ปัญหาได้อย่างเหมาะสมบนพื้นฐานของตนเองและของกลุ่ม
      4.2 ตระหนักในความแตกต่างหลากหลายทางสังคมและวัฒนธรรม สามารถทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี
      4.3 สามารถปฏิบัติและรับผิดชอบงานที่ได้รับมอบหมายตามหน้าที่และบทบาทของตนในกลุ่มงานได้เหมาะสม
      4.4 มีความรับผิดชอบในการเรียนรู้เพื่อพัฒนาตนเองและสาขาวิชาการ/วิชาชีพอย่างต่อเนื่อง

      5. ด้านทักษะในการวิเคราะห์เชิงตัวเลข การสื่อสารและการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ ดังนี้
      5.1 มีความสามารถในการใช้กระบวนการทางวิทยาศาสตร์หรือคณิตศาสตร์หรือกระบวนการวิจัยในการคิดวิเคราะห์หรือแก้ปัญหาในชีวิตประจำวันและในการปฏิบัติงานในสาขาวิชาชีพได้
      5.2 มีความสามารถในการใช้เทคโนโลยีคอมพิวเตอร์และสารสนเทศในการสื่อสาร การแสวงหาความรู้ด้วยตนเอง การจัดเก็บและประมวลผลข้อมูลและการนำเสนอข้อมูลสารสนเทศ เพื่อประโยชน์ในการศึกษาในสาขาวิชาการ/วิชาชีพได้
      5.3 มีความรู้และความสามารถในการใช้ภาษาทั้งการฟัง การพูด การอ่านและการเขียน และสามารถสื่อสารกับผู้อื่นได้อย่างมีประสิทธิภาพ