รายละเอียดรายละเอียดของรายวิชา
สถานะ
Status
หลักสูตร
Academic Program
หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต
Bachelor of Arts
สาขาวิชา
Field
สาขาวิชาภาษาตะวันออก
Eastern Languages
วิชาเอก
Major
วิชาเอกภาษาจีน
Chinese
หลักสูตรปรับปรุง ปี พ.ศ.
2565
ภาค/ปีการศึกษา
Semester/Academic Year
2 / 2567
1. รหัส ชื่อรายวิชา/ชุดวิชา และจำนวนหน่วยกิต
Course Code and Number(s) of Credits
Course Code and Number(s) of Credits
2. ประเภทของรายวิชา/ชุดวิชา และหลักสูตร
Type of the Subject Course
Type of the Subject Course
3. อาจารย์ผู้รับผิดชอบและอาจารย์ผู้สอน
Course Coordinator and Lecturer
Course Coordinator and Lecturer
4. ผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับรายวิชา/ชุดวิชา
Course learning outcomes-CLO
Course learning outcomes-CLO
5. คําอธิบายรายวิชา / ชุดวิชา
Description of Subject Course/Module
Description of Subject Course/Module
6. รูปแบบและรูปแบบการจัดการเรียนรู้
Delivery mode and Learning management Method
Delivery mode and Learning management Method
7. แผนการจัดการเรียนรู้
Lesson plan
Lesson plan
สัปดาห์ที่ Week |
หัวข้อการสอน Teaching topics |
จํานวน ชั่วโมง Number of hours |
CLO |
กิจกรรมการเรียนการสอน สื่อ/ เอกสารและช่องทางการสอน Teaching and Learning Activities, Instructional Media/ Materials, and Teaching Channels |
|
---|---|---|---|---|---|
ทฤษฎี | ปฏิบัติ | ||||
1-2 |
1. ปราสาทหินพิมาย 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. เทคนิคการนำเที่ยวเป็นภาษาจีน 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
3-4 |
1. ปราสาทหินพิมาย 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. เทคนิคการนำเที่ยวเป็นภาษาจีน 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
5-6 |
1. บทเรียน: ประเพณีบุญบั้งไฟ 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. ทักษะการอธิบายข้อมูลแก่ยักท่องเที่ยว 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
7-8 |
1. บทเรียน: ประเพณีแห่เทียนพรรษา จ.อุบลราชธานี 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. ทักษะการอธิบายข้อมูลแก่ยักท่องเที่ยว 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
9-10 |
1. บทเรียน: หมู่บ้านช้าง จ.สุรินทร์ 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. ทักษะการอธิบายข้อมูลแก่ยักท่องเที่ยว 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
11-12 |
1. บทเรียน: แม่น้ำโขงและจังหวัดหนองคาย 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. ทักษะการอธิบายข้อมูลแก่ยักท่องเที่ยว 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
13-14 |
1. บทเรียน: ปราสาทเขาพระวิหาร มรดกโลก 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. ทักษะการอธิบายข้อมูลแก่ยักท่องเที่ยว 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
6 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
15 |
1. บทเรียน: อุทยานประวัติศาสตร์อยุธยา มรดกโลก 2. บทสนทนาในการท่องเที่ยว 3. ทักษะการอธิบายข้อมูลแก่ยักท่องเที่ยว 4. การอธิบายศัพท์เทคนิคทางการท่องเที่ยวเชิงวิเคราะห์ |
3 |
|
Meet with students onsite and inform them about the course syllabus and introduce them to KKU E-learning, which will be used as the main course management system. To explain the objectives of the course and discuss the course assessment. 2) To grasp the basic knowledge of Vocabulary, grammar, and Chinese writing through the interaction between the learner and the instructor. 3) To let the learner initiate studying the format of Business Chinese expression by offering interesting content via KKU E-learning. 4) Check and evaluate the assignment. |
|
รวมจำนวนชั่วโมง | 45 | 0 |
8. แผนการประเมินผลการเรียนรู้
Course assessment
Course assessment
วิธีการประเมิน Assessment Method |
CLO |
สัดส่วนคะแนน Score breakdown |
หมายเหตุ Note |
---|---|---|---|
Attendance |
|
10 | No |
Quiz |
|
10 | no |
Tour practice |
|
20 | no |
Midterm |
|
30 | No |
Final exam |
|
30 | No |
สัดส่วนคะแนนรวม | 90 |
9. ตําราและเอกสารประกอบการสอน
Textbook and instructional materials
Textbook and instructional materials
ประเภทตำรา Type |
รายละเอียด Description |
ประเภทผู้แต่ง Author |
ไฟล์ File |
---|---|---|---|
หนังสือ หรือ ตำรา | 汉语导游基本技能 (自编教材) | อาจารย์ภายในคณะ |
10. การประเมินและปรับปรุงการดําเนินการของรายวิชา
Course evaluation and Plan for Teaching Improvement
Course evaluation and Plan for Teaching Improvement