รายละเอียดรายละเอียดของรายวิชา
สถานะ
Status
หลักสูตร
Academic Program
ศิลปศาสตรบัณฑิต
Bachelor of Arts Program
สาขาวิชา
Field
สาขาวิชาภาษาอังกฤษ
English
วิชาเอก
Major
หลักสูตรปรับปรุง ปี พ.ศ.
2566
ภาค/ปีการศึกษา
Semester/Academic Year
1 / 2567
1. รหัส ชื่อรายวิชา/ชุดวิชา และจำนวนหน่วยกิต
Course Code and Number(s) of Credits
Course Code and Number(s) of Credits
2. ประเภทของรายวิชา/ชุดวิชา และหลักสูตร
Type of the Subject Course
Type of the Subject Course
3. อาจารย์ผู้รับผิดชอบและอาจารย์ผู้สอน
Course Coordinator and Lecturer
Course Coordinator and Lecturer
4. ผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับรายวิชา/ชุดวิชา
Course learning outcomes-CLO
Course learning outcomes-CLO
5. คําอธิบายรายวิชา / ชุดวิชา
Description of Subject Course/Module
Description of Subject Course/Module
6. รูปแบบและรูปแบบการจัดการเรียนรู้
Delivery mode and Learning management Method
Delivery mode and Learning management Method
7. แผนการจัดการเรียนรู้
Lesson plan
Lesson plan
สัปดาห์ที่ Week |
หัวข้อการสอน Teaching topics |
จํานวน ชั่วโมง Number of hours |
CLO |
กิจกรรมการเรียนการสอน สื่อ/ เอกสารและช่องทางการสอน Teaching and Learning Activities, Instructional Media/ Materials, and Teaching Channels |
|
---|---|---|---|---|---|
ทฤษฎี | ปฏิบัติ | ||||
1 |
Course Introduction, basic components of a short story, pre test, assignment of first novel and short story. |
3 |
|
- Meet students to describe details of course and requirements - Introduce and discuss short story components - Administer a pre-test to determine level of reading comprehension and literary awareness. - Announce first novel and short story available via Google Classroom |
|
2 |
Brief history of English literature, Discussion of English short story 1, basic components of a short story, quiz 1 on short story 1. |
3 |
|
- Students demonstrate understanding of setting, theme, character motivation, and plot. - Students demonstrate understanding of prose forms, e.g. essay, memoir, fable, parable - Class discussion on short story 1. - Administer quiz 1 |
|
3 |
Discussion of English Novel 1, Introduction of Essay 1, Quiz 2 on Novel 1; Assign Video Project 1 |
3 |
|
- Students demonstrate understanding of protagonist/ antagonist, historical context, & genre. - Class discussion on short Novel 1. - Students prepare a role play based on Novel 1. - Administer quiz 2 - Discuss Essay 1 |
|
4 |
Discussion of short story 2 Quiz 3 on Essay 1 |
3 |
|
- Class discussion of short story 2 via KKU E-learning discussion forum. - Students demonstrate understanding of mood, atmosphere, and literary devices, e.g. personification, metaphor. - Quiz 3 on Essay 1 |
|
5 |
Discussion of English Novel 1 Introduction of short story 2 Quiz 4 on Novel 1 |
3 |
|
- Class discussion of novel 1 - Students demonstrate understanding of conflict, imagery and suspense - Quiz 4 on novel 1 - Short story 2 |
|
6 |
Discussion of English Novel 1 and Short Story 2 Book Report 1 Assignment |
3 |
|
- students demonstrate understanding of literary devices, e.g. symbolism, foreshadowing, and simile - Discussion questions on novel 1 and short story 2 - Book Report 1 guidelines via Google Classroom |
|
7 |
Presentation of Book Report |
3 |
|
- Students give group presentations - Participants ask questions and provide comments - Teacher provides feedback |
|
8 | Introduction of English novel 2 and short story 3 | 3 |
|
- Students demonstrate understanding of world building and the fantasy genre - Lecture/Discussion on background of novel 2 and short story 3 |
|
9 |
Discussion of short story 3 Quiz 5 on short story 3 Assign Role Play Project 2 |
3 |
|
- Students demonstrate understanding of stream of consciousness - Discussion of short story 3 - Administer Quiz 5 |
|
10 |
Discussion of English novel 2 Introduction of Essay 2 |
3 |
|
- Students demonstrate understanding of character vernacular and the twist ending - Discussion of English novel 2 and Essay 2 - Students prepare role play based on Novel 2 |
|
11 |
Discussion of English novel 2 Quiz 6 on Essay 2 and English novel 2 |
3 |
|
- Discussion questions for novel 2 and Essay 2 - Administer Quiz 6 on Essay 2 and novel 2 |
|
12 |
Discussion of English novel 2 and short story 4 Quiz 7 on short story 4 and English novel 2 |
3 |
|
- Discussion questions for novel 2 and short story 4 - Administer Quiz 7 on short story 4 and novel 2 |
|
13 |
Discussion of English novel 2 and short story 5; Quiz 8 on short story 5 and English novel 2 Book Report 2 Assignment |
3 |
|
- Students demonstrate understanding of nature and magic in English Fantasy Prose - Discussion questions for novel 2 and short story 5 - Review guidelines of Book Report 2 - Administer Quiz 8 on short story 5 |
|
14 |
Discussion of English novel 2 Book Report 2 Presentation |
3 |
|
- Students give group presentations - Participants ask questions and provide comments - Teacher provides feedback |
|
15 |
Review of short stories, essays and novels for final exam |
3 |
|
- Lecture - Discussion/Q & A - Final Exam Guidelines |
|
รวมจำนวนชั่วโมง | 45 | 0 |
8. แผนการประเมินผลการเรียนรู้
Course assessment
Course assessment
วิธีการประเมิน Assessment Method |
CLO |
สัดส่วนคะแนน Score breakdown |
หมายเหตุ Note |
---|---|---|---|
Class attendance in KKU e-Learning and participation in discussion forum |
|
15 | |
Quizzes: Short answer tests on the works read for the class. |
|
25 | Administered as shown in the teaching plan above |
Two Video Projects |
|
10 | Week of submission 8, 14 |
Book Reports: 1000 words on each of the selected novels according to provided guidelines. |
|
20 | Week of submission 7, 13 |
Presentations: Short talks in pairs on book report topic. |
|
10 | Given during weeks 8 and 14 |
Final Examination |
|
20 | Open book in class exam administered during week 15 |
สัดส่วนคะแนนรวม | 100 |
9. ตําราและเอกสารประกอบการสอน
Textbook and instructional materials
Textbook and instructional materials
ประเภทตำรา Type |
รายละเอียด Description |
ประเภทผู้แต่ง Author |
ไฟล์ File |
---|---|---|---|
หนังสือ หรือ ตำรา |
Zoo by Edward D. Hoch (1958) The Boy who Drew Cats translated by Lafcadio Hearn |
||
หนังสือ หรือ ตำรา | Encounter at Dawn by A.C. Clarke (1953) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | Japanese Folk Tales by Hasegawa Takejiro (1898) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | Demon Lover by Elizabeth Bowen (1945) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา |
Eveline by James Joyce (1904) |
||
หนังสือ หรือ ตำรา | The Open Window by Saki (1911) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | The Snow Child by Angela Carter (1979) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | The Lord of the Flies by William Golding (1954) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | The Magician’s Nephew by C.S. Lewis (1955) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | The Secret Garden by Frances Hodgson Burnett (1911) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | A Wizard of Earthsea by Ursula LeGuin (1968) | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | “The Death of the Moth” by Virginia Woolf | ||
หนังสือ หรือ ตำรา | “Mother Tongue” by Amy Tan |
10. การประเมินและปรับปรุงการดําเนินการของรายวิชา
Course evaluation and Plan for Teaching Improvement
Course evaluation and Plan for Teaching Improvement
ผลการเรียนรู้
Curriculum mapping
Curriculum mapping
1.1 | 1.2 | 1.3 | 1.4 | 1.5 | 2.1 | 2.2 | 2.3 | 2.4 | 3.1 | 3.2 | 3.3 | 3.4 | 4.1 | 4.2 | 4.3 | 4.4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
รายละเอียดมาตรฐานผลการเรียนรู้ในแต่ละด้านของหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาอังกฤษ (หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2566)
1. ผลการเรียนรู้ด้านความรู้ (Knowledge)
1.1 มีความรู้ความเข้าใจในหลักการและทฤษฎีสำคัญในสาขาวิชาภาษาอังกฤษ
1.2 มีความรู้ความเข้าใจในกระบวนการแสวงหาความรู้ ค้นคว้าวิจัย รวมถึงการทำวิจัยที่เกี่ยวข้องกับการเรียนรู้ภาษาอังกฤษเพื่อการแก้ไขปัญหาและการต่อยอดองค์ความรู้ในสาขาวิชา
1.3 มีความรู้ความเข้าใจและความสามารถในการใช้คอมพิวเตอร์และเทคโนโลยีเพื่อ การสื่อสาร แสวงหาความรู้ และค้นคว้าวิจัย
1.4 มีความรู้ความเข้าใจในภาษาอังกฤษที่ใช้ในบริบทสังคมโลก
1.5 มีความรอบรู้เท่าทันต่อเหตุการณ์ปัจจุบันของประเทศและของโลก
2. ผลการเรียนรู้ด้านทักษะ (Skills)
2.1 มีทักษะการใช้ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารทั้งการฟัง พูด อ่านและเขียน ในการปฏิบัติงานในสาขาวิชาการ/วิชาชีพในสถานการณ์ต่าง ๆ ได้
2.2 สามารถวางแผนการแสวงหาความรู้ ค้นคว้าวิจัย ทำโครงงาน หรือทำวิจัย ได้อย่างมีประสิทธิภาพและสร้างสรรค์ด้วยกระบวนการทางวิทยาศาสตร์และคณิตศาสตร์
2.3 สามารถคิดวิเคราะห์ปัญหาในการเรียน การทำงาน และแก้ปัญหาต่าง ๆ โดยประยุกต์ใช้สารสนเทศ ความรู้และประสบการณ์ของตนอย่างสร้างสรรค์
2.4 สามารถสร้างสรรค์ผลงานจากความรู้ที่เรียน
3. ผลการเรียนรู้ด้านจริยธรรม (Ethics)
3.1 มีจิตสำนึกและตระหนักในการปฏิบัติตามจรรยาบรรณทางวิชาการและ/หรือวิชาชีพ
3.2 มีวินัย ซื่อสัตย์ รับผิดชอบต่อตนเองและสังคม
3.3 มีจิตสาธารณะ ร่วมมือร่วมใจเพื่อประโยชน์ของส่วนรวม
3.4 มีความประพฤติดี มีมารยาทสังคม รับฟังผู้อื่นและสามารถปฏิบัติงานร่วมกับผู้อื่นได้
4. ผลการเรียนรู้ด้านลักษณะบุคคล
4.1 มีภาวะผู้นำ มีความเชื่อมั่นในตนเอง มีความรอบคอบละเอียดถี่ถ้วน
4.2 เป็นผู้ที่ตระหนักในความแตกต่างหลากหลายทางสังคมและวัฒนธรรม มีการสื่อสารที่ดี มีตรรกะ และทำงานร่วมกับผู้อื่นได้ดี
4.3 มีความตระหนักถึงผู้ประกอบการ มีความรับผิดชอบต่อหน้าที่และสามารถปฏิบัติงานที่ได้รับมอบหมายและบทบาทของตนในกลุ่มงานได้เหมาะสม
4.4 ใฝ่รู้และแสวงหาความรู้ด้วยตนเอง โดยใช้เทคโนโลยีดิจิทัลและสารสนเทศเพื่อประโยชน์ในการศึกษา/วิชาชีพ