รายละเอียดรายละเอียดของรายวิชา
สถานะ
Status
หลักสูตร
Academic Program
หลักสูตรสารสนเทศศาสตรบัณฑิต
Bachelor of Information Science
สาขาวิชา
Field
วิชาเอก
Major
หลักสูตรปรับปรุง ปี พ.ศ.
2567
ภาค/ปีการศึกษา
Semester/Academic Year
1 / 2567
1. รหัส ชื่อรายวิชา/ชุดวิชา และจำนวนหน่วยกิต
Course Code and Number(s) of Credits
Course Code and Number(s) of Credits
2. ประเภทของรายวิชา/ชุดวิชา และหลักสูตร
Type of the Subject Course
Type of the Subject Course
3. อาจารย์ผู้รับผิดชอบและอาจารย์ผู้สอน
Course Coordinator and Lecturer
Course Coordinator and Lecturer
4. ผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับรายวิชา/ชุดวิชา
Course learning outcomes-CLO
Course learning outcomes-CLO
5. คําอธิบายรายวิชา / ชุดวิชา
Description of Subject Course/Module
Description of Subject Course/Module
6. รูปแบบและรูปแบบการจัดการเรียนรู้
Delivery mode and Learning management Method
Delivery mode and Learning management Method
7. แผนการจัดการเรียนรู้
Lesson plan
Lesson plan
สัปดาห์ที่ Week |
หัวข้อการสอน Teaching topics |
จํานวน ชั่วโมง Number of hours |
CLO |
กิจกรรมการเรียนการสอน สื่อ/ เอกสารและช่องทางการสอน Teaching and Learning Activities, Instructional Media/ Materials, and Teaching Channels |
|
---|---|---|---|---|---|
ทฤษฎี | ปฏิบัติ | ||||
1-3 |
Course Orientation Unit1. Global Modern organization and information science in organizations Topic1 - Information science in Global Modern organization - Global modern organizations and how to become an information specialist in global modern organizations. Topic 2 - Principles of English for careers Topic 3 English language use in global communication Understanding verbal and non-verbal cues in video conferences Navigating cultural differences in digital communication Adapting communication styles for diverse audiences |
15 | 3 |
|
Brainstorming Coaching-Consult Flipped classroom: Self-directed learning: Reading, writing, Analyzing Task-based learning: Gathering, Synthesizing, Creating Case discussion: Discussing, After Action Review (AAR) |
4-6 |
Unit 2. Digital communication strategy Topic 1 - Business English language in The 4th Industrial Revolution - Business english vocabulary in the content of Industrial Revolution Topic 2. English language for Digital transformation - Digital mindset for Communication and Collaboration (Reskills, Upskills, Digital skills, Cross‑cultural adaptation) - Business Model Innovation - Cultural values for digital transformation Topic 3- Application of Digital Tools for communication in Business organization and Use Right. - Using and applying Tools and Applications for English Learners (AI, ChatGTP, Grammarly etc.) - Copyright and fair use in digital content - Legal and Ethical Considerations |
15 | 3 |
|
Flipped classroom: Self-directed learning: Reading, writing, Analyzing Task-based learning: Gathering, Synthesizing, Creating Case discussion: Discussing, After Action Review (AAR) |
7-9 |
Unit 3. Application of language skills in Business Organization. Topic 1 - Interview Skill in Business Organization. Topic 2 - Report writing in Business organizations Topic 3 - presentations in Business organizations |
15 | 3 |
|
Flipped classroom: Self-directed learning: Reading, writing, Analyzing Task-based learning: Gathering, Synthesizing, Creating Case discussion: Discussing, After Action Review (AAR) |
10-15 |
Unit 4. Work-integrated learning Capstone Project /internships Integrate principles and practices into solving problems or doing projects by using English language skills. Summarizing, reflecting, and evaluating learning management according to the new learning paradigm |
90 | 90 |
|
Flipped classroom: Self-directed learning: Reading, writing, Analyzing Work-integrated learning (WIL): Capstone project/ internships/ traineeships. Project based learning: Event project Experiential learning Term of Reference (TOR) |
รวมจำนวนชั่วโมง | 135 | 99 |
8. แผนการประเมินผลการเรียนรู้
Course assessment
Course assessment
วิธีการประเมิน Assessment Method |
CLO |
สัดส่วนคะแนน Score breakdown |
หมายเหตุ Note |
---|---|---|---|
AfL-Assessment for Learning by FA-Formative Assessment การทำกิจกรรมการเรียนรู้รูปแบบต่าง ๆ เช่น ตอบคำถาม อภิปรายผล นำเสนอ สรุป/สังเคราะห์ความรู้ ผ่าน Learning Platform ฯลฯ |
|
20 | |
AoL-Assessment of Learning by SA-Summative Assessment การสอบย่อย สอบรวบยอด สอบประเภทอื่น การเขียนความเรียง การถอดบทเรียน (AAR) |
|
35 | |
AaL-Assessment as Learning: by AA-Authentic Assessment การทำ Capstone project การรายงานผลการฝึกปฏิบัติสถานประกอบการ การถอดบทเรียน (AAR) |
|
45 | |
สัดส่วนคะแนนรวม | 100 |
9. ตําราและเอกสารประกอบการสอน
Textbook and instructional materials
Textbook and instructional materials
ประเภทตำรา Type |
รายละเอียด Description |
ประเภทผู้แต่ง Author |
ไฟล์ File |
---|---|---|---|
หนังสือ หรือ ตำรา |
Cambie, S. (2012). International Communications Strategy: Development in Cross-cultural Communications, PR and Social Media. Kogan Page Limited. Hitt, M. A., Ireland, R. D., & Hoskisson, R. E. (2019). Strategic management: Concepts and cases: Competitiveness and globalization. Cengage Learning. Jain, V. (2023). Global Meets Digital: Global Strategy for Digital Businesses-Digital Strategy for Global Businesses. CRC Press. Kumar, K., Zindani, D., & Davim, J. P. (2019). Industry 4.0: developments towards the fourth industrial revolution. Cham, Switzerland: Springer. Leignel, J. L., Ungaro, T., & Staar, A. (2016). Digital transformation: Information system governance. John Wiley & Sons. Mendling, J., & Brocke, J. V. (2018). Business process management cases: digital innovation and business transformation in practice. Springer International Publishing AG. Pettinger, R. (2020). The socio-economic foundations of sustainable business: Managing in the fourth industrial revolution. Springer Nature. Quintanilla, K. M., & Wahl, S. T. (2018). Business and professional communication: Keys for workplace excellence. Sage Publications. Vom Brocke, J., Mendling, J., & Rosemann, M. (2021). Business Process Management Cases Vol. 2. Springer Berlin Heidelberg. Wheelen, T. L., Hunger, J. D., Hoffman, A. N., & Bamford, C. E. (2023). Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation, and Sustainability. Pearson. |
อาจารย์ภายนอกมหาวิทยาลัย |
10. การประเมินและปรับปรุงการดําเนินการของรายวิชา
Course evaluation and Plan for Teaching Improvement
Course evaluation and Plan for Teaching Improvement